Apiterapie

Léčba funkční ženské a mužské neplodnosti za pomoci včel a včelích produktů.

Průkopníkem moderní apiterapie je lékař českého původu Dr. Philipp Terč (již před 100 lety)

Apis – včela

terapie – léčba

apifyzio-apiterapie-37
apifyzio-apiterapie-22
apifyzio-apiterapie-11

UŽÍVÁNÍ MEDICINÁLNÍCH MEDŮ

Med s pergou (pyl zpracovaný včelami přímo v úle) je vhodný na zlepšení imunity, prevenci infekčních chorob, podporu hojení a po pooperačních stavech. Dobrých výsledků je dosahováno u detoxikace jater, při syndromu únavy, neplodnosti, impotenci a snížené sexuální aktivitě.

Med s mateří kašičkou obsahuje růstový hormon a určen pro ženy na urovnání menstruace, při klimakterických potížích, i na podporu plodnosti.

Med s propolisem působí na helicobacter pylori, který zapříčiňuje vředy žaludku a dvanácterníku.

APILARNIL

Je odstředěná šťáva z trubčích larev, obsahuje hormon podobný testosteronu a používá se u mužů pro zlepšení spermiogramu a tím i plodnosti. U mužů s poruchou plodnosti začínáme léčit pergou = včelím chlebem, pak teprve apilarninem.

UŽÍVÁNÍ PROPOLISOVÉ TINKTURY

Propolis obsahuje 300 různých bioaktivních látek, 10% éterických olejů, 5% pylu. Potlačuje rozvoj bakterií, kvasinek, plísní a některých virů, je účinný na zlatého stafylokoka – MRSA. Působí hojivě, protizánětlivě a anesteticky. Hojně se užívá k potírání ran, oděrek, záděrek, vřídků, aftů, oparů. Propolis se osvědčil i na bolest zubů, mandlí, jako prevence parodontitidy, omezuje zápach z úst. Propolisové čípky se používají na rectální a vaginální záněty.

APLIKACE VOSKOVÝCH SVÍCÍ A VOSKOVÝCH OBKLADŮ

Teplý voskový obklad podporuje vyvážení činnosti metabolismu. Prostřednictvím sálavého účinku uvolňuje křečové stavy. Včelí vosk, se svým obsahem vit.A, podporuje látkovou výměnu buněk. Teplý voskový obklad se doporučuje při artróze, svalových kontrakturách, bolestech kloubů a artróze, celulitidě a k lokálnímu prokrvení. Vosková svíce je vyrobena z bavlněného plátna a čistého vosku a funguje na základě komínového efektu. Nejznámější je přikládání při potížích s ušima. Ale může se přiložit kamkoliv na postižené místo na těle. Při potížích se žlučníkem, migrénách, zánětech dutin, angíně, ekzémech, vedle bércových vředů, psychických obtížích a dalších.

APLIKACE VČELÍHO ŽIHADLA

Nejdůležitější součást včelího jedu je melitin, který rozbíjí tuky a může projít membránou buněk. Včelí jed zabije v okolí 300 buněk, kmenové buňky v okolí jsou však aktivovány a to je pozitivní. Včelí jed stimuluje mnoho lymfocytů, což je důležité pro zvyšování imunity. Pomáhá proti revmatu a artritidě, působí protizánětlivě.

Pomocí včelích žihadel můžeme stimulovat akupunkturní body, což hojně využíváme u léčby neplodnosti, kde jsou tzv. líné nervy. při aplikaci jsou přímé a vedlejší nervy okysličené a tzv. se proberou. Sterility mají často studené nohy a oblast bederní páteře, pomocí včelího bodnutí se tyto tkáně na stimulují a ohřejí.

MEDOVÁ DETOXIKAČNÍ MASÁŽ

Medové masáže jsou silně detoxikační a revitalizační. Pomocí masáže se podporuje činnost vnitřních orgánů a obnovuje se jejich přirozená detoxikační vlastnost. Medová detoxikační masáž se provádí na zádech, ale velmi účinná je také na kloubech a reflexních ploskách nohou. Využívá se také při celulitidě. Při masáži med do sebe absorbuje toxiny a jeho konzistence se může změnit až na šedobílou žvýkačkovitou hmotu. Po masáži se provádí uklidňující zábal.

Apidomek

Z technického aspektu je to speciální dřevěný domek, kde jsou po jedné straně instalována včelstva. Samotné lůžko je vytvořeno z dřevěného roštu se zasíťovanými otvory přímo nad úly se včelstvy. Na lůžku je položena přírodní matrace.
Pobývání u včel je vhodné v období od května do září, kdy jsou včelky v plné aktivitě. Je krásné naslouchat harmonickému bzučení včel pracujících v úlu, což je podobné jako když v dáli šumí moře… krásně uklidňuje.

Vlivy působení na člověka můžeme shrnout do několika okruhů:

apifyzio-apiterapie-62
apifyzio-apiterapie-25
apifyzio-apiterapie-18

ÚLOVÝ VZDUCH

Jde o inhalaci „včelího vzduchu“ přímo z úlu. Vdechovaný vzduch obsahuje éterické oleje, flavonoidy z medu, propolisu, mateří kašičku, včelí vosk a pyl. Přirozeně vydezinfikovaný úlový vzduch v apidomku má kladný účinek na dýchací systém člověka, zmírňuje projevy pylových alergií, bronchitid, astmat, chronických zánětů plic. Dále také zlepšuje spánek a náladu, zmírňuje bolesti hlavy a migrény. Posiluje oslabený imunitní systém.

MIKROVIBRACE VČEL A ELEKTROMAGNETICKÉ VLNĚNÍ

Organizmus včely obsahuje až milion krystalů magnetitu, vytváří magnetické pole a přenáší elektrostatický náboj. Každé včelstvo tak vykazuje nějakou hodnotu elektrického náboje a víření vzduchu způsobené křídly včel rozptyluje elektrické částice do okolí. Ty působí na vodu (jak v těle lidí i zvířat, tak například i na vodu v lahvi) tou měrou, že mění charakter mezimolekulárních vazeb a tudíž způsobuje např. snížení glykemie, zlepšení zažívacích potíží a kožních problémů a jiné.

Biopole včel, je identické s lidským tělem, tudíž reaguje s biologickým polem člověka. To znamená, že včely mohou pomoci k odstranění poruchy v elektromagnetickém poli člověka. Jedná se o normalizaci krevního tlaku, činnosti mozku a srdce, uvolňuje křeče a zlepšuje svalový tonus.

INFRAČERVENÉ TEPLO

Vyzařování tepla z chomáče včel prohřívá organismus a tím zlepšuje prokrvení, podporuje zdraví kloubů.

BIOENERGETIKA VČEL

Včely s největší pravděpodobností vyzařují svou specifickou bioenergii. Společnost se v tomto tématu dělí na dvě skupiny – skeptici a vyznavači. V prvním případě může bioenergie včel u lidí vyvolávat dojem “šarlatánství“, jedná se totiž o oblast velmi málo probádanou a přístroji neměřitelnou, a v podstatě nemáme k dispozici tvrdá data.

Druhá skupina na bioenergii včel nedá dopustit. Tato energie se nedá oproti výše uvedeným změřit přístroji, ale lidé se cítí po ležení na úlech velmi odpočatí a svěží. Udávají, že se lepší jejich psychický stav, údajně je popsán dobrý vliv na plodnost a potenci, kůži, vlasy, nehty. Uklidňuje hyperaktivní, autistické děti. Ležení na úlech může být prevence téměř jakékoliv nemoci.